Wina gruzińskie w Polsce – nowe otwarcie w komunikacji

W 2021 roku Gruzja wyeksportowała 107 milionów butelek wina do 62 krajów na świecie. Będąc trzecim największym odbiorcą gruzińskiego wina, Polska jest dla Gruzinów strategicznym partnerem. Dlatego National Wine Agency of Georgia (LEPL), rozpoczyna w naszym kraju nową kampanię promującą kulturę, tradycję i wyroby gruzińskich winiarni.

To co najlepsze

W ramach rozpoczętej w marcu br. kampanii odbędzie się szereg działań komunikacyjnych skierowanych zarówno do konsumentów, jak profesjonalistów i przedstawicieli branży winiarskiej. Zaplanowano działania informacyjne i edukacyjne na temat win gruzińskich, historii i tradycji związanych z ich wytwarzaniem.

Chcemy dzielić się z Polakami tym, co Gruzja ma najlepsze. Polski rynek jest dla nas strategiczny, w 2021 roku trafiło tu 7 mln butelek, co oznacza wzrost eksportu o 34 procent w porównaniu z 2020 r. Dlatego inwestujemy w profesjonalną komunikację, aby nawiązywać i pogłębiać dobre relacje z otoczeniem rynkowym. Polska jest częścią większego pola naszych działań, które prowadzimy na całym świecie w takich krajach jak Niemcy, USA czy Wielka Brytania” – mówi Tamar Metreveli, Head of Marketing and PR w LEPL.

Ambasador kampanii Szymon Milonas, znawca win, sommelier aktywnie działający w Stowarzyszeniu Sommelierów PolskichWina gruzińskie mają historię produkcji wina sięgającą 8 000 lat, a ich tradycyjna metoda wytwarzania go w amforach (qvevri) stosowana jest do dzisiaj. Ta różnorodność i bogaty dorobek przekładają się na nowoczesną, jakościową i bardzo bogatą ofertę gruzińskich win. Cieszę się, że będę mógł ją przybliżać Polakom i branży” – dodaje ekspert.

Most współpracy między Tbilisi a Warszawą

Za działania odpowiada polsko-gruziński zespół, w skład którego wchodzą członkowie LEPL oraz firmy People PR, agencji z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu programów komunikacyjnych dla branży sektora spożywczego z USA. Ponadto agencja jest członkiem sieci Food & Wine Republic – zrzeszenia firm komunikacyjnych z Europy Zachodniej i USA, specjalizujących się w obsłudze klientów z branż Food and Wine. Zespół People PR wyróżniony został między innymi w konkursie „Złote Spinacze” w kategoriach: sektor spożywczy oraz efektywność, za autorską kampanię “Przyjaciółka z Kalifornii” na rzecz kalifornijskiej branży suszonej śliwki.

Top
Strona zawiera treści przeznaczone dla osób pełnoletnich. Czy masz ukończone 18 lat?