Gruzja kontynuuje promocję swoich win w Polsce z Keti Prangulaishvili jako nową ambasadorką

Gruzja, kraj z jedną z najstarszych tradycji produkcji wina na świecie, rozpoczęła w Polsce kampanię na 2023 rok, promującą swoje wina i kulturę. Narodowa Agencja Wina (LEPL) wskazała Polskę jako strategicznego partnera i drugiego co do wielkości importera gruzińskich win, dla którego eksport w 2022 roku wzrósł o około 30%.

Celem kampanii jest zwiększenie wiedzy i rozpoznawalności win gruzińskich oraz ich długiej, sięgającej ponad 8000 lat historii. Działania komunikacyjne skupią się na edukacji zarówno konsumentów, jak i ekspertów winiarskich na temat win gruzińskich, w tym technik ich produkcji i znaczenia kulturowego.

Keti Prangulaishvili, znana ekspertka winiarska, wielokrotna młoda ambasadorka Gruzji w Polsce, została niedawno mianowana nową Ambasadorką Win Gruzińskich w Polsce. Prangulaishvili od wielu lat poświęca się promocji win i kultury gruzińskiej w tym kraju. 

Keti Prangulaishvili

Kultywowanie gruzińskiego wina jest jednym z naszych najważniejszych priorytetów. Wierzymy, że Polska jest dla nas kluczowym partnerem w realizacji tego celu. Przy wzroście eksportu do Polski o 30% w 2022 roku, widzimy duży potencjał, aby wina gruzińskie nadal zyskiwały popularność na tym rynku. Nasza kampania komunikacyjna, wspierana przez naszą nową ambasadorkę, ma na celu zwiększenie świadomości i rozpoznawalności win gruzińskich, a także zaprezentowanie ich wszechstronności zarówno wśród konsumentów, jak i profesjonalistów z branży winiarskiej – mówi Tamar Metreveli, szefowa marketingu i PR w Narodowej Agencji Wina (LEPL).

Tradycja produkcji gruzińskiego wina sięga 8 tysięcy lat. Nic więc dziwnego, że winnice w tym kraju na stałe wpisały się w lokalny krajobraz. W ostatnich latach, dzięki wsparciu Narodowej Agencji Wina, wina gruzińskie zyskały popularność i są doceniane na całym świecie

 

Top
Strona zawiera treści przeznaczone dla osób pełnoletnich. Czy masz ukończone 18 lat?