Już w tym tygodniu rozpoczyna się niezwykłe wydarzenie, którego sercem są kobiety i wino. W imieniu National Wine Agency of Georgia serdecznie zapraszamy na „GEORGIAN MADAMS WINE”. Dwadzieścia Gruzinek z najróżniejszych stron kraju przyjedzie do Krakowa, by w gościnnych wnętrzach hotelu Radisson Blu prezentować swoje najlepsze etykiety.
Pierwszy dzień wydarzenia – sobota, 3 grudnia – przeznaczony jest na targi i degustację wina. W targowym foyer odtwarzany będzie także film, ukazujący gruzińską branżę winną z kobiecej perspektywy. Z kolei w niedzielę, 4 grudnia – odbędzie się szereg debat i paneli dyskusyjnych z udziałem gruzińskich i polskich producentek wina oraz innych zaproszonych gości. Towarzyszyć im będzie również degustacja win. Szczegółowy program zamieszczamy poniżej.
Wstęp na wydarzenie jest otwarty i bezpłatny, zarówno dla przedstawicieli branży winiarskiej, jak i indywidualnych odwiedzających. O udziale w panelach dyskusyjnych decyduje kolejność przybycia – na każdym z nich dostępnych będzie ok. 50-70 miejsc.
Gaumarjos – i do zobaczenia! Wino jest kobietą!



Moderator: Keto Prangulaishvili – założycielka O’Lile – firmy importującej gruzińskie wina w Polsce
• Od bursztynu do wielkich czerwieni z Qvevri – czyli charakterystyka gruzińskiego stylu produkcji win
• Gruzini jako protoplaści ekonomii ZERO WASTE – czyli z czego robi się czaczę?
• Czy picie gruzińskiego wina to najlepsza medycyna? Q&A z lekarzem
• Degustacja win

• Technologia produkcji wina w Qvevri
• Najsłynniejsze mikroregiony Kachetii
• Sesja pytań i odpowiedzi
• Degustacja win

• Powrót do natury – czyli jak robić wina ekologiczne i BIO
• Nie tylko Kachetia, czyli o mniej znanych regionach winiarskich Gruzji
• Europejski styl zachodu vs. tradycyjny oldschool wschodu
• Sesja pytań i odpowiedzi
• Degustacja win

• Jak Gruzja adaptuje nowe trendy – czy będzie boom na gruzińskie pet-naty?
• Kto szybciej podchwytuje nowe trendy – gruzińscy winiarze czy winiarki?
• Sesja pytań i odpowiedzi
• Degustacja win

• Liczebność i wpływ kobiet-winiarek na obraz branży w obu krajach
• Inicjatywy i projekty wspierające kobiety wina w obu krajach
• Perspektywy i koncepcje rozwoju oraz promocji kobiet-winiarek w Polsce i Gruzji